Land Cruiser 150 na warsztacie HILUX WORLD

 

Czy tylko Hiluxami człowiek żyje? Nie koniecznie… Gdy na warsztat trafia ładny Land Cruiser 150 również i jemu zaaplikować możemy to co sprawi, że będzie sprawniejszy w terenie.

 

 

 

NAJWAŻNIEJSZE – ZAWIESZENIE

W swoich projektach stosujemy zwykle z powodzeniem rozwiązania firmy OME. Tutaj jak zwykle z niezbyt dużym liftem bo tylko 2”. Dlaczego tak mało? Tak jak każde auto z niezależnym zawieszeniem z przodu również Land Cruiser nie znosi zbyt dużego podnoszenia ze względu na złe i rokujące przyszłe awarie kąty pracy.  Dodatkowo to amortyzatorów OME Nitrocharger sport trafiły osłony dolnego mocowania tylnych amortyzatorów, które są w tym modelu bardzo opuszczone przed mostem i narażone na uszkodzenia w terenie.

 

 

 

 

KOŁA

Oczywiście podstawa jazdy terenowej to trakcja, a wiec opony. Tutaj zmieniono również felgi z oryginalnych 18” na sprawdzone, stalowe  Dotz Dakar w rozmiarze 17/7 cali, na których pojawiły się świetne w terenie ale dające też  odrobinę komfortu na szosie opony COOPER S/T MAXX w rozmiarze 255/80/17.

 

 

 

 

OSŁONY

W terenie, każdy doceni to że silnik nie jest narażony na bezpośredni kontakt z przeszkodami. Porządne, wykonane z aluminium musiały trafić również na listę wyposażenia tego auta.

 

 

 

 

SNORKEL

Nie jest to wyposażenie obowiązkowe terenówki. Niektórzy nie chcą dziurawić sobie błotnika zdając sobie sprawę, że ich jazda ogranicza się do bulwarowych popisów. Ten projekt powstał jednak z myślą o bardziej ambitnych wycieczkach w teren. Snorkel firmy SNAKE4x4 nie rujnuje budżetu a jednocześnie zapewnia spokój i daje świadomość, że głębsze brodzenie nie spowoduje zalanie i zniszczenia silnika.

 

 

 

 

STALOWE PROGI

Oryginalny produkt Toyoty jest znakomity jeśli ma służyć do cywilnego zastosowania na szosie. Przydają się do załadowania bagaży na dach czy sięgnięcia do odległych zakamarków przedniej szyby gdy trzeba ja np. oskrobać ze szronu czy lodu. Jednak… w terenie są zupełnie bezużyteczne. Są aluminiowe i mocowane do karoserii, wiec  o ich uszkodzenie niezwykle łatwo. Progi w offroadzie to nie tylko stopień, to również ochrona boku auta oraz punkt podparcia dla podnośnika. Dlatego tak ważne jest aby były solidne. Tu zamocowaliśmy produkt firmy More 4×4 z miejscem pod hi-lift.

 

 

 

WYCIAGARKA

Każdy, kto na samotnej wycieczce gdzieś poza głównymi drogami utknął i zmarnował sporo czasu na szukanie ratunku doceni posiadanie tego sprzętu. Płyta + wyciągarka z lina syntetyczną + hebel  zatem musiały znaleźć się i w tym aucie.

 

 

 

 

PODSUMOWANIE

Te podstawowe zmiany jakie można zaaplikować terenówce to ofroadowe ABC. Jeśli wasze wycieczki w teren nie kończą się na szutrowej drodze przez las ale zdarza się wam pokonywać trudniejsze szlaki – powinny zagościć również i waszych pojazdach. Czy to znaczy, że takie auto budujemy żeby topić auto w błocie po przysłowiowe „klamki”? Nie, te wszystkie rozwiązania służą po prostu poprawie podstawowych zdolności terenowych samochodu. Dzięki temu, ze mamy trakcje w terenie, osłony i solidne progi, snorkel, większy prześwit zyskujemy na dzielności terenowej i z pewnością dojedziemy dalej i bezpieczniej na szlakach poza utwardzonymi drogami.