RN10
W 1968 roku Toyota zaprezentowała nową półciężarówkę, której nadano nazwę nazwę Hilux. Skrót utworzony od angielskiego określenia highly-luxurious, niosący znaczenie „wysoce luksusowy”, był wówczas, powiedzmy to sobie otwarcie, bardzo umowny i odnosił się raczej jako porównanie do protoplastów tego auta. Model ten wszedł do produkcji w marcu 1968 roku i na początku dostępny był tylko z krótkim rozstawem osi oraz silnikiem o pojemności 1,5 l. Przyglądając się autu nie trudno zauważyć, że wygląd zewnętrzny, z przodem zaopatrzonym w podwójne reflektory i ozdobionym poziomym chromowanym pasem, bardzo nawiązuje do pick-upów Chevroleta z początku lat sześćdziesiątych.

Ten mały tylnonapędowy samochód z pojedynczą kabiną posadowiono na ramie i zaopatrzono w sztywny tylny most na resorach piórowych oraz w niezależne zawieszenie przednie.
