9 grudnia 2019

HILUX VIII GEN 2015 – 20..

AN120/AN130

Po dziesięciu latach od wprowadzenia poprzednika, koncern Toyoty wykonał kolejny krok w stronę którą podążyły pozostałe auta terenowe producenta. Nowa, ósma generacja Hiluxa juz nie jest tak surowa i spartańska jak jej poprzednik i coraz bardziej ukierunkowuje się na wygodę i komfort podróżowania. Oficjalnie zaprezentowano auto 21 maja 2015 roku jednocześnie w Bangkoku i Sydney, pod nową nazwą Toyota Hilux Revo. Swoją europejska premierę model miał podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2016. Co nowego zobaczymy w Revo?

 

 

Wygląd zewnętrzny
Nowa Hilux jest odpowiedzią na tendencję coraz częstszego wykorzystywania pick-upów do rekreacji, dlatego otrzymał nowy, uwspółcześniony design, oferuje też większą wygodę, bogate wyposażenie, nowoczesne technologie i wysoki standard bezpieczeństwa. Połączenie dbałości o wytrzymałość i styl jest doskonale widoczne w przedniej części auta. Pod charakterystyczną maską, zaprojektowano nowa atrapę chłodnicy, przechodzącą w przednie reflektory zaopatrzone w oryginalne i obecnie bardzo modne światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas. Umieszczenie obudowy świateł przeciwmgielnych na krańcach zderzaka podkreśla solidny i stabilny wygląd przodu pick-upa. Dolne krańce i spód zderzaka przechodzą płynnie w nową, mocniejszą i szerszą osłonę dolną. Ich kształt optymalizuje prześwit, z myślą o jeździe terenowej w nawet najbardziej ekstremalnych warunkach. Cenna zmianą oczekiwana przez posiadaczy toyotowego pikapa jest nowy zderzak tylny ze stopniem. Rozwiązanie to proponowane juz przez innych producentów ułatwia sięganie do skrzyni ładunkowej. Auto można też doposażyć w kamerę cofania wbudowaną w układ klamki.

 

 

Wymiary
Nowa Toyota oferuje trzy wersje nadwoziowe: Single Cab, czteromiejscową Extra Cab i pięciomiejscową Double Cab. Karoseria posiada 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Zmieniła się też skrzynia ładunkowa której maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do najlepszej w tej klasie wartości 1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej.

Wnętrze
Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux ułatwia system Smart Entry/Smart Start oraz elektryczny kluczyk. Wnętrze auta jest połączeniem trwałości i funkcjonalności, jakich oczekuje się od każdego pojazdu cechującego się stylem i bogatym wyposażeniem na poziomie SUV-a. Czytelna, uporządkowana deska rozdzielcza łączy elegancję klasy premium z solidnością niezbędną w pracy w terenie. Zastosowano w niej nowe, poprzeczne otwory wentylacyjne typu żeberkowego z obrotową regulacją. Na konsoli centralnej dominuje ekran dotykowy o przekątnej 7’’ zaawansowanego systemu multimedialnego. System jest obsługiwany w łatwy, intuicyjny sposób za pomocą wysokiej jakości przełączników dotykowych i ruchów palców. Z myślą o łatwiejszym korzystaniu z tego rozwiązania przybliżono je do przednich foteli auta. Nowa tablica wskaźników zawiera duże, czytelne, analogowe tarcze prędkościomierza i obrotomierza po obu stronach kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 4,2 cala, który wyświetla liczne informacje z komputera pokładowego. Informacje można szybko i łatwo przełączać za pomocą przycisku wbudowanego w kierownicę. Najistotniejsze dane dotyczące jazdy ukazują się w górnej części ekranu, aby odwrócenie wzroku kierowcy od drogi trwało jak najkrócej. Nowa kierownica o odważnej stylistyce, z poziomym ramieniem nawiązującym do designu deski rozdzielczej, umożliwia regulację odległości i pochylenia. Jest również wyposażona w podpórki pod kciuki oraz grubszy, przeszyty brzeg, gwarantujący wygodny chwyt. Integralne przyciski w kierownicy — w tym czterostopniowy przełącznik kołyskowy — ułatwiają kontrolę systemu multimedialnego z 6 głośnikami oraz obsługę systemu operacyjnego ekranu dotykowego w konsoli centralnej. Stylistyka wnętrza nowej Toyoty Hilux powstała z myślą o kierowcach używających auta do rekreacji, dlatego dźwignia zmiany biegów została skrócona, aby przełączanie biegów przebiegało sprawniej. Co więcej, tryb jazdy, w tym ustawienie napędu na wszystkie koła, można teraz wybrać bez trudu za pomocą sąsiadujących ze sobą, łatwych w obsłudze przełączników.

 


W nowym Hiluxie oferowane są trzy czarne tapicerki do wyboru. W podstawowej wersji wyposażenia zastosowano wytrzymałą, mocną tkaninę, dostosowaną do użytkowników biznesowych. W wersji klasy średniej użyto wysokiej jakości trwałej tkaniny o miękkiej fakturze z myślą o klientach korzystających z samochodu zarówno do celów biznesowych, jak i rekreacyjnych. Samochód w najwyższej wersji wyposażenia, stworzonej na użytek rekreacyjny, fotele mają obicia ze skóry.

Silnik
Pierwsze Toyota Hilux dostępne w Polsce posiadały silnik 2.4 D-4D (2GD-FTV). 16-zaworowa, 4-cylindrowa jednostka DOHC wyposażona jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Z pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW ) przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600–2000 obr./min.

W roku 2021 ofertę Toyoty wzbogacił nowy motor wysokoprężny o pojemności 2,8 litra i mocy 204 KM. Nowa jednostka generuje 500 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10 sekund, czyli o 2,8 s szybciej niż poprzedni diesel. 

Skrzynia biegów
Wersja Hiluxa z napędem na tylna oś współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Obie skrzynie biegów zostały znacząco udoskonalone, aby zwiększyć ich wytrzymałość, poprawić ich charakterystykę podczas jazdy z niewielką prędkością i zapewnić kierowcom cichsze, płynniejsze zmiany biegów przy wykorzystaniu pełnego potencjału nowego silnika.

Możliwości w terenie

Auto wyposażono w dołączany napęd 4×4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub zredukowanych. Tylny mechanizm wyposażano w elektryczna blokadę. Auta w najbogatszej wersji Invisible wyposażano również w system A-Trac.

Bezpieczeństwo
Nowa Toyota Hilux oferuje nowoczesny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Ich działanie opiera się na współpracy czujników laserowych i kamery umieszczonych w kompaktowym module na górze przedniej szyby. Pakiet obejmuje 4 układy, które w istotny sposób wspierają kierowcę i zmniejszają ryzyko kolizji. Należą do nich układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System) z systemem automatycznego hamowania, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam) i układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist).

 

Hilux w wersji Invincible

Hilux face lifting 2020r.

 

 

 

 

Hilux 8